Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pročtenářsky orientované působení vybraných knihoven v ČR
PAVLÍČKOVÁ, Kristýna
Diplomová práce se věnuje pročtenářskému působení vybraných knihoven v České republice. Teoretická část popisuje funkce knihoven, systém knihoven v ČR a vybrané kapitoly z dějin knihoven a knihovnictví. V dalších kapitolách popisuje faktory ovlivňující vztah ke čtení, formy práce knihovníka se čtenářem, projekty a akce na podporu čtenářství a představuje vybrané knihovny v České republice - Národní knihovnu České republiky v Praze, Moravskou zemskou knihovnu v Brně a Jihočeskou vědeckou knihovnu v Českých Budějovicích. V praktické části na základě řízených rozhovorů a analýzy výročních zpráv knihoven za rok 2018 popisuje kulturní a výchovně - vzdělávací aktivity, které knihovny nabízí pro své registrované i neregistrované čtenáře a aktivity, kterých se účastní na podporu čtenářství. Součástí práce je také analýza vybraných výchovně - vzdělávacích aktivit výše zmíněných knihoven.
Dětská kniha a mediální konvergence
Parkanová, Šárka ; Zezulková, Markéta (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje dětské literatuře a cross-mediálnímu ztvárňování příběhů a postav určených dětem. Na problematiku je nahlíženo v kontextu České republiky a německojazyčné části Švýcarska. Cílem práce je pochopit vztah mezi dětskou literaturou a cross-platformním zpracováním dětských námětů z pohledu a zkušenosti knižních nakladatelů, odborníků na dětská média či média v životě dětí a samotných dětí. V rámci mezinárodního sociálního výzkumu byla zvolena metoda hloubkových rozhovorů v případě dospělých participantů a metoda ohniskových skupin v případě dětských participantů. Podle výsledků výzkumu není prozatím tržní prostředí ani postoj společnosti v České republice ani Švýcarsku ideální k tomu, aby vznikaly dětské cross- mediální obsahy, avšak situace se pozvolna proměňuje, a tak je možné, že v budoucnu podíl cross- platformně zpracovaných příběhů vytvořených lokálními tvůrci vzroste.
Nakladatelství Albatros jako součást moderní mediální společnosti a podpora dětského čtenářství
Parkanová, Šárka ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Batistová, Anna (oponent)
V této bakalářské práci se pokouším nastínit fungování a produkci nakladatelství Albatros po roce 2002, od roku 2009 pak jako součásti moderní mediální společnosti Albatros Media a. s. V rámci představení společnosti se věnuji také jejím ostatním subjektům. Tvorbu edičního profilu nelze oddělit od popisu současného stavu knižního trhu a s ním spjatých podmínek pro vydávání, v tomto případě dětských, knih. Součástí práce je představení konkurence v oblasti vydávání dětské literatury, přiblížení způsobů podpory dětského čtenářství a zhodnocení úspěšnosti titulů vydaných nakladatelstvím Albatros ve zkoumaném období. Cílem mé práce je především popis vývoje nakladatelství Albatros po roce 2002 a jeho současné podoby a v neposlední řadě nastínění podmínek, v jakých produkce nakladatelství vzniká.
Podpora čtenářství u žáků s dyslexií na druhém stupni základní školy
Horáková, Barbora ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o problematice čtenářství u žáků s dyslexií a jejich možné podpoře. Zaměřuje se na metody podpory a na způsoby využívané učiteli k rozvoji čtenářství u žáků s dyslexií. V první části se práce teoreticky zabývá vymezením dyslexie, charakteristickými rysy této diagnózy, diagnostikou a vzděláváním žáků s dyslexií. Dále je pojednáváno o čtenářství z teoretického hlediska. Tyto dvě složky se propojují a vstupují další faktory jako je výuka, učitel nebo osobnost dítěte. Následně je pojednáváno o metodách, které mohou přispět ke zlepšení úrovně čtenářství. Stěžejní část je věnována metodám využívaným k podpoře a pozitivnímu ovlivnění čtenářství u žáků s dyslexií. Práce nabízí podněty a možnou inspiraci pro budoucí či stávající pedagogy, jak žákům s dyslexií přiblížit knihy. Pojednává také o vyskytujících se problémech, které jsou součástí praxe. Cílem diplomové práce bylo zjistit, jakými způsoby pedagogové na 2. stupni základních škol rozvíjí čtenářství u žáků s dyslexií. V práci byla použita kvalitativní metoda a k získání informací byly využity strukturované rozhovory s druhostupňovými pedagogy, kteří mají zkušenosti s výukou žáků s dyslexií. Výzkumné otázky se týkaly zkušeností učitelů s žáky s dyslexií, specifik při práci a úrovně čtenářských dovedností žáků s dyslexií....
Literární a čtenářské aktivity JVK v Českých Budějovicích (vlastní doporučené aktivity)
MAKOVCOVÁ, Eliška
Bakalářská práce se zabývá literárními a čtenářskými aktivitami, které realizuje Jihočeská vědecká knihovna v Českých Budějovicích. Před jejich popisem a analýzou je v teoretické části věnována pozornost roli knihoven pro rozvoj čtenářství a čtenářské gramotnosti u dětí a mládeže, následuje stručný popis historie JVK v Č. Budějovicích. Součástí praktické části jsou návrhy vlastních aktivit vhodných pro rozvoj čtenářství dětí a mládeže.
Dětská kniha a mediální konvergence
Parkanová, Šárka ; Zezulková, Markéta (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje dětské literatuře a cross-mediálnímu ztvárňování příběhů a postav určených dětem. Na problematiku je nahlíženo v kontextu České republiky a německojazyčné části Švýcarska. Cílem práce je pochopit vztah mezi dětskou literaturou a cross-platformním zpracováním dětských námětů z pohledu a zkušenosti knižních nakladatelů, odborníků na dětská média či média v životě dětí a samotných dětí. V rámci mezinárodního sociálního výzkumu byla zvolena metoda hloubkových rozhovorů v případě dospělých participantů a metoda ohniskových skupin v případě dětských participantů. Podle výsledků výzkumu není prozatím tržní prostředí ani postoj společnosti v České republice ani Švýcarsku ideální k tomu, aby vznikaly dětské cross- mediální obsahy, avšak situace se pozvolna proměňuje, a tak je možné, že v budoucnu podíl cross- platformně zpracovaných příběhů vytvořených lokálními tvůrci vzroste.
Čtenářství ve volném čase
BEČVÁŘOVÁ, Michaela
Diplomová práce se zabývá čtenářstvím ve volném čase a je koncipována do dvou částí. Teoretická část pojednává o čtenářství, volném čase, pubescentním čtenářství, vlivech působících na dětské čtenářství a o podpoře čtenářství ve volném čase. Dále se zabývá čtenářskými kluby a provedenými výzkumy v oblasti čtenářství. Praktická část představuje výzkum ve čtenářských klubech na ZŠ a MŠ T. Šobra v Písku, na ZŠ a MŠ J. K. Tyla v Písku a na ZŠ a MŠ Záhoří, jehož cílem je zjistit jaký vztah měly děti ke čtení před zahájením docházky do čtenářského klubu a jaký vztah ke čtení mají v současné době po určité době jeho navštěvování.
Volnočasové aktivity konané pod záštitou Městské knihovny Soběslav
MIKŠOVÁ, Renata
Bakalářská práce "Volnočasové aktivity konané pod záštitou Městské knihovny Soběslav" je koncipována do dvou částí. Teoretická část pojednává o problematice volného času a roli veřejných knihoven jako institucí nabízející různé formy trávení volného času. Praktická část je tvořena smíšeným výzkumem. Je postavena na dotazníkovém šetření realizovaném mezi dětskými uživateli knihovny v Soběslavi a doplněna o rozhovor s ředitelkou této knihovny.
Nakladatelství Albatros jako součást moderní mediální společnosti a podpora dětského čtenářství
Parkanová, Šárka ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Batistová, Anna (oponent)
V této bakalářské práci se pokouším nastínit fungování a produkci nakladatelství Albatros po roce 2002, od roku 2009 pak jako součásti moderní mediální společnosti Albatros Media a. s. V rámci představení společnosti se věnuji také jejím ostatním subjektům. Tvorbu edičního profilu nelze oddělit od popisu současného stavu knižního trhu a s ním spjatých podmínek pro vydávání, v tomto případě dětských, knih. Součástí práce je představení konkurence v oblasti vydávání dětské literatury, přiblížení způsobů podpory dětského čtenářství a zhodnocení úspěšnosti titulů vydaných nakladatelstvím Albatros ve zkoumaném období. Cílem mé práce je především popis vývoje nakladatelství Albatros po roce 2002 a jeho současné podoby a v neposlední řadě nastínění podmínek, v jakých produkce nakladatelství vzniká.
Knihojed: mění způsob jakým lidé kupují a konzumují eBooky
Janoušek, Lukáš
Rád bych představil projekt, na jehož spuštění momentálně pracujeme. Jedná se komunitní web určený pro spisovatele a čtenáře přinášející nový způsob, jakým budou e-booky konzumovány. Ještě před spuštěním beta verze jsme se domluvili s několika nakladatelstvími na vzájemné spolupráci. Snažíme se přinášet literaturu široké veřejnosti každý den neomezeně na času, prostoru a čtecím zařízení.
Prezentace: Stáhnout plný textPDF

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.